عوارضی

نماز ، عوارضیِ آخرت به بهشت...

نماز ، عوارضیِ آخرت به بهشت...

عوارضی

رسول اکرم(ص):
الَّصلَوُةِمیَزان؛َمنَوَفی اْسَتْوَفی/ (من لایحضره الفقیه ٬ ج٬ 1 ص 2 ؛ مستدرک الوسائل ج٬3 ص 14 و ج٬ 1 ص 172)

حجت الاسلام و المسلمین جاودان:"دراین روایت آمده که نماز ترازو است و هرکس ترازو را آن قدر که باید پر کند٬ چرا که نماز میزان و معیار سنجش دیگر اعمال ماست."
پس اگر نماز را به همراه نداشته باشیم آیا می توانیم از عوارضی آخرت به بهشت عبور کنیم؟

برسیم به قرار دیدار...

1 :: بزرگترین نیاز بشر امروز

پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ب.ظ
این اولین پست اصلی این پایگاه است. یک بار دیگر با بسم الله شروع می کنیم تا کارمان ابتر نشود. 
« امروزه با سیطره نظم ماشینی بر همه ی جامعه های بشری، انسان و انسانیت ها سخت در فشارند. آحاد بشر در چنین نظمی ناگزیند آهنگ زندگی فردی و اجتماعی را ، با نواخت سنگین و روح گداز ماشین ، همسان و یک آهنگ کنند. رحم و مروت و گذاشت و ایثار و بسی ارزش های اخلاقی دیگر، در این همنواختی است که کم تاثیر و بی رنگ می شود، و خانواده و اخلاق همزیستیِ مهرآمیز خانوادگی، در چنین وضعی است که پایمال و منهدم می گردد. از ده ها سال پیش، دلسوزان و تیزبینان، حتی در قلب محیط تمدن صنعتی و ماشینی، این خطر را احساس کرده و هشدار داده اند، و با تاسف، هنوز میلیون ها انسان_ به ویژه جوانان که احساسات لطیف تر و روحیه آسیب پذیرتر دارند_ در این بلای بزرگ همچنان بی دفاع و بی علاج اند.
نیاز به رابطه معنوی با خداوند رحیم و کریم، بدین جهت امروز برای مردم دنیا از همیشه حادتر و جدی تر است؛ و نماز برترین و کارآمدترین وسیله برای تامین این نیاز است. بشریت امروز به نماز خالص و کامل و پرشور اسلامی، از همیشه نیازمندتر است و شما، باید به کمک الهی بتوانید، نه فقط نسل رو به رشد و بالنده ی جوان کشورمان، بلکه همه ی جان های نیازمند و کام های تشنه بشر متحیر در سراسر جهان را اشباع کنید و از سرچشمه فیاض نماز بهره مند سازید. 


به نقل از کتاب "بهترین"

نظرات  (۱)

۱۰ اسفند ۹۳ ، ۱۱:۳۹ فاطمه ضرابی
حاصل زحمتی که کشیدید ستودنی است 
وبلاگ شما وقت آدم را اصلا تلف نمی کند . این که باعث می شوید با این وب کمی دچار تکانه های فکری شویم ، دست مریزاد دارد و خدا قوت .
سعیکم مشکور ...
پاسخ:
خیلی خیلی ممنونم.
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی