عوارضی

نماز ، عوارضیِ آخرت به بهشت...

نماز ، عوارضیِ آخرت به بهشت...

عوارضی

رسول اکرم(ص):
الَّصلَوُةِمیَزان؛َمنَوَفی اْسَتْوَفی/ (من لایحضره الفقیه ٬ ج٬ 1 ص 2 ؛ مستدرک الوسائل ج٬3 ص 14 و ج٬ 1 ص 172)

حجت الاسلام و المسلمین جاودان:"دراین روایت آمده که نماز ترازو است و هرکس ترازو را آن قدر که باید پر کند٬ چرا که نماز میزان و معیار سنجش دیگر اعمال ماست."
پس اگر نماز را به همراه نداشته باشیم آیا می توانیم از عوارضی آخرت به بهشت عبور کنیم؟

برسیم به قرار دیدار...

خاطره:: نماز در استادیوم

چهارشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳ ق.ظ

این خاطره و تصویر مربوط به یکی از دوستان است ولی برای شخص خوده بنده دیدن این مدل صحنه ها اتفاق افتاده.

بازی والیبال ایران-برزیل بود. دقیق یادم نیست این بازی چه شرایطی داشت و چند شد، اما آن روزها تیم ملی فوق العاده ظاهر می شد. قدرت های والیبال جهان را شکست داده بود و دیگر تبدیل به رقیب خطرناک تیم های رده اولی جهان شده بود. شرایط استادیوم هم فوق العاده بود و سر و صدایی به پا بود که اگر برای خوشحالی نبود آدم را دیوانه می کرد.
در همین شلوغی ها اما عده ای حواسشان به اذان و ساعت نماز بود. با سختی از لای جمعیت خیلی شلوغ نشسته بر روی سکوها و حتی پله ها راه را به سمت سرویس های بهداشتی پیدا کردند و وضو گرفتند و به دنبال جایی برای نماز. هر چند هنوز بعد این همه سال ساخته شدن استادیوم مکان مناسبی برای اقامه نماز ساخته نشده اما این بهانه ای نبود برای آن دسته که اراده اقامه نماز را کرده بودند. عده ای زیر مکان کوچکی برای نماز جمع شده بودند و عده ای دیگر هم با پیدا کردن کارتونی و قبله نماهای گوشی شان نماز را خواندند نگذاشتند بیفتد برای بعد بازی و لحظات خستگی بعد از رسیدن به منزل.
این صحنه ها واقعا دلگرمی است...

نظرات  (۱)

واقعا دلگرمی است 
و خدا زیادش کند 
ممنونم از این خودمانی های نماز
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی