عوارضی

نماز ، عوارضیِ آخرت به بهشت...

نماز ، عوارضیِ آخرت به بهشت...

عوارضی

رسول اکرم(ص):
الَّصلَوُةِمیَزان؛َمنَوَفی اْسَتْوَفی/ (من لایحضره الفقیه ٬ ج٬ 1 ص 2 ؛ مستدرک الوسائل ج٬3 ص 14 و ج٬ 1 ص 172)

حجت الاسلام و المسلمین جاودان:"دراین روایت آمده که نماز ترازو است و هرکس ترازو را آن قدر که باید پر کند٬ چرا که نماز میزان و معیار سنجش دیگر اعمال ماست."
پس اگر نماز را به همراه نداشته باشیم آیا می توانیم از عوارضی آخرت به بهشت عبور کنیم؟

برسیم به قرار دیدار...

دعای سریع الاجابه

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵ ق.ظ

هوا هنوز گرگ و میش بود. پس از سپری کردن یک شب سخت عملیاتی ،تازه از اول صبح، آتش شدید دشمن حکایت از پاتکی سنگین داشت. رزمنده عارف و دلاور و ورزشکار "حسن توکلی" کنارم آمده تیربارش را به من داد و گفت: «با این سر عراقی ها را گرم کن تا من نماز بخوانم.» شروع به تیراندازی کردم و با گوشه چشم مراقب احوال و خضوع و خشوع او بودم. بر روی خاکریز تیمم کرد و در حالت نشسته به نماز عشق پرداخت. کمی تیراندازی کردم و باز متوجه توکلی شدم. رکعت دوم بود، دست هایش را بالا آورده، قنوت می خواند. شانه هایش را که از شدت گریه می لرزید به خوبی می دیدم. تیراندازی را قطع کردم ببینم چه دعایی می خواند: «اللهم ارزقنی شهاده فی سبیلک، اللهم ارزقنی شهاده فی سبیلک» به حال خوشش افسوس خوردم. دوباره به طرف دشمن تیراندازی کردم. باز نگاهی به توکلی کردم. جلوی لباسش خونی بود! به آرامی خون از لباسش روی زمین جاری می شد و او در حال خواندن تشهد و سلام بود. دلم نیامد دو رکعت نماز عشق او را بشکنم. صبر کردم سلام بدهد بعد به کمکش بروم. در حالی که می گفت:«السلام علیکم و رحمه الله و ... بر ... کا ... ته» به حالت سجده به زمین افتاد. در حالی که از این دعای سریع الاجابه متحیر بودم، پیکر آغشته به خون این شهید عاشق را کناری خواباندم. 


به نقل از کتاب "نماز شهیدان"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۳
-

نظرات  (۱)

خیلی درناک اما شیرینه 
دنیای دفاع مقدس پر از تضادهای جورواجوره
ممنون که باعث شدین بخونم ، بشنوم ، ببینم و بعد فکر کنم به نماز خودم و نماز ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی