عوارضی

نماز ، عوارضیِ آخرت به بهشت...

نماز ، عوارضیِ آخرت به بهشت...

عوارضی

رسول اکرم(ص):
الَّصلَوُةِمیَزان؛َمنَوَفی اْسَتْوَفی/ (من لایحضره الفقیه ٬ ج٬ 1 ص 2 ؛ مستدرک الوسائل ج٬3 ص 14 و ج٬ 1 ص 172)

حجت الاسلام و المسلمین جاودان:"دراین روایت آمده که نماز ترازو است و هرکس ترازو را آن قدر که باید پر کند٬ چرا که نماز میزان و معیار سنجش دیگر اعمال ماست."
پس اگر نماز را به همراه نداشته باشیم آیا می توانیم از عوارضی آخرت به بهشت عبور کنیم؟

برسیم به قرار دیدار...

جانماز معطر

دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۴:۲۴ ب.ظ

وقتی عملیات شروع می شد، نماز خواندن صفای دیگری داشت. همه با خلوص بیشتری نماز می خواندند. آن نمازها نماز عشق بود. بعضی رزمندگان مطمئن بودند که نماز آخرشان است. به همین جهت نماز آن نماز وداع و خداحافظی بود. در پادگان دوکوهه، عاشق صفا و سادگی یکی از بسیجی ها شده بودم. او جانمازی داشت که مهری کوچک و تسبیحی ساده در آن بود. چند بار از او خواستم که جانمازش را به من بدهد. بار آخر به من گفت: «اگر شهید نشدم که خودم لازم دارم، ولی اگر شهید شدم مال تو.» به شوخی گفتم: «پس اگر شب عملیات شهید شدی، من جانماز را بر می دارم.» بعد هر دو خندیدیم. ظهر بعد از عملیات دوباره جانمازش را پهن کرده بود و با همان صفای همیشگی شروع به خواندن نماز کرد. او داوطلب شده بود که برای شکار تانک برود. لذا با یک گروه از داوطلب ها رفت. من هم با گروه بعدی رفتم. در بین راه ناگهان با شهیدی برخورد کردیم. به برادران گفتم کمی صبر کنند. با کمی دقت آن شهید را شناختم. بالای سرش نشستم. قلبم به شدت می زد. جانماز را از جیبش بیرون آوردم. همراه آن شیشه ی عطری بود. جا نماز را روی صورت او پهن کردم و عطر را روی آن پاشیدم. چند لحظه صبر کردم ، بعد آن را برداشتم و حرکت کردم. من هنوز آن جانماز را دارم در حالی که بارها آن را شسته ام باز هم بوی آن عطر را می دهد. چند بار آن را گم کردم اما از بوی عطر دوباره آن را پیدا کرده ام.



به نقل از کتاب "نماز شهیدان"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۱
-

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی